Vier tips voor een langer leven

schrijver

Tillman Proffer is de hoofdredacteur van Zeit Magazine.

Ik las op de portal “Futurezone” hoe je met vijf simpele trucs de levensverwachting kunt verhogen. Ik weet niet zeker hoe populair de bron is, maar ik wilde hier toch tips delen.

Als het gaat om het verlengen van het leven, kun je niet genoeg weten. De eerste tip is om met de citroen te jongleren en achteruit de trap af te lopen. Ik had gedacht dat achteruit de trap aflopen een enigszins levensbeperkend effect zou hebben, maar de wetenschap is vooruitgegaan.

Het gaat om diversiteit. Diversiteit zorgt voor nieuwe verbindingen in de hersenen en houdt het denkapparaat in vorm. Andere tips voor levensverlenging hebben te maken met voeding. Het is dus een goed idee om noten te eten: paranoten zitten vol met onverzadigde vetzuren en selenium, cashewnoten, die vitamine B bevatten, en macadamianoten, die boordevol calcium, ijzer en magnesium zitten, worden sterk aanbevolen.

Bovendien moet u alles eten dat spermidine bevat. Volgens de tekst is spermidine een lichaamseigen stof die celafval uit het lichaam verwijdert. De concentratie van spermidine in het lichaam neemt echter af met de leeftijd. Experimenten met fruitvliegjes hebben aangetoond dat een dieet rijk aan spermidine het leven kan verlengen. Het is niet helemaal duidelijk of alle kennis over fruitvliegen geëxtrapoleerd kan worden naar oude mensen.

De beste banen van vandaag

Vind nu de beste banen en
U wordt per e-mail op de hoogte gebracht.

Fruitvliegjes eten veel fruit waarvan wordt gezegd dat het heel gezond is. Desondanks zijn ze slechts 14 dagen oud. Bovendien wordt spermidine voornamelijk aangetroffen in tarwezemelen, dus langer leven is misschien niet zo leuk.

READ  Dun ijs: hoe de opwarming van de aarde meren verandert

>>> Lees hier: Mijn smartphone en ik laten ons niet alleen

Naast voeding blijkt slaap een levensverlengende factor te zijn. Mensen zouden veel moeten slapen, maar niet veel. Wie minder dan vier en een half uur slaapt, sterft eerder. Maar degenen die meer dan acht uur slapen, doen dat ook. En het risico op overlijden neemt met nog eens 30 procent toe als je meer dan 10 uur slaapt. Ten slotte neemt het toe tot honderd procent wanneer men rust in de beroemde Eeuwige Rust.

Degenen die het voortdurend vermijden, leven langer. De wetenschap zegt. Een andere tip om langer te leven is langzame ademhaling. Omdat langzame ademhaling stress vermindert en stress de levensverwachting vermindert. Hier wordt aanbevolen om de 4711-methode te gebruiken: adem vier seconden in en adem zeven seconden uit. En dat alles elf keer achter elkaar – vermindert stress.

Ik zou echter zeggen dat het ook een beetje afhangt van de bron van de stress. Als je bijvoorbeeld wordt achtervolgd door een wild zwijn, is de 4711-methode minder handig. Ik zou ook niet aanraden om op dit moment terug te gaan. Ik heb het echter niet wetenschappelijk geverifieerd.

meer: Mijn huis, mijn printer, mijn kosten: thuis is beter zonder kantoor

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *