In slechts twee weken kunt u tot 10 kilogram afvallen

In slechts twee weken kunt u tot 10 kilogram afvallen

Frankrijk staat bekend om zijn boterachtige croissants, roomsausen en weelderige kaasschotels. Maar meestal denken we er niet over na in termen van diëten. Nu belooft het in Frankrijk ontwikkelde dieet, het zogenaamde Thonon-dieet, snel gewichtsverlies in korte tijd. Hoe werkt dit dieet en bestaat er risico op bijwerkingen? Tips voor gezond afvallen met een dieet vindt u hier.

In de video: Snel afvallen met het Thonon-dieet. Dit is hoe het werkt.

Wat is het Thonon-dieet?

Het Thonon-dieet is al enkele jaren populair op internet omdat het als een van de meest effectieve wordt beschouwd Diëten de wereld. Het is mogelijk om in 14 dagen tot 10 kilogram af te vallen. Maar heel weinig mensen weten dat het Thonondieet is uitgevonden in het Land van Plezier. Het dieet ontleent zijn naam aan het Franse kuuroord Thonon-les-Bains. In het ziekenhuis daar ontwikkelde een arts een effectieve methode zodat zijn patiënten met overgewicht snel veel gewicht konden verliezen voordat ze een medische ingreep moesten ondergaan. Het succes van deze methode maakte het dieet populair buiten de grenzen van Frankrijk.

Hoe werkt het Thonon Dieet?

Het dieet van Thonon is zeer gebaseerd op één systeem Lage calorieën voer. Koolhydraten en vetten worden vermeden, maar eiwitten zitten vooral in de voeding. Dit extreem KoolhydraatarmHet dieet leidt tot snel gewichtsverlies, waardoor het dieet van Thonon een zogenaamd crashdieet is.

Het dieet van Thonon is verdeeld in twee fasen. Daar moet je mee beginnen Fase van gewichtsverlies, die twee weken duurt. Hier zijn slechts 600 tot 800 calorieën per dag toegestaan. Omdat de gemiddelde calorieën die een vrouw nodig heeft ongeveer 2.000 calorieën per dag bedragen, bereikt het lichaam de grenzen van wat mogelijk is. Omdat het dieet bovendien zeer eenzijdig en arm aan voedingsstoffen is, mag deze fase niet langer dan 14 dagen worden uitgevoerd.

Nadat de fase van het gewichtsverlies begint Stabilisatie fase. Voor elke kilo die je verliest, voeg je een week stabilisatie toe. Om deze reden is 10 kilo in 14 dagen misleidend geformuleerd, omdat het dieet inclusief de stabilisatiefase veel langer duurt. In deze tweede fase mag je als vrouw ongeveer 1.200 calorieën per dag consumeren. Deze fase is belangrijk zodat de vetcellen niet meteen weer vol raken en het jojo-effect niet optreedt.

Dit is het Thonon-dieetplan

Er zijn er drie in beide fasen van het Thonondieet Maaltijden Dagelijks, met ontbijt, dat voornamelijk uit vloeistoffen bestaat. De eerste fase van slechts 600 tot 800 calorieën per dag moet goed gepland worden, omdat je er snel kunt komen. Je mag niet meer dan 20 gram per dag consumeren Koolhydraten Neem de jouwe. Eiwitten en vetten zijn toegestaan, zowel verzadigd als onverzadigd. inderdaad Tel calorieën Hip, trendy, populair.

Welke voedingsmiddelen zijn toegestaan?

  • koffie Zonder melk, suiker, thee en veel water
  • ei
  • Mager vlees zoals Een stuk vlees Of gekookte kip en varkensvlees.
  • mager Vis
  • groenten
  • autoriteit
  • Volkoren productenFruit en fruit alleen met mate
READ  Wheel and Wagon: 's werelds oudste wagensporen in Noord-Duitsland

De oorspronkelijke dieetplannen van Thonon zijn dat niet vegetarisch of vegetarisch Ontworpen. Je kunt de methode nog steeds gebruiken als je vegetariër of veganist bent. Dan moet je vlees en vis vervangen door eiwitrijke plantaardige voedingsmiddelen zoals tofu of avocado.

Zo zou jouw voedingsplan er uit kunnen zien

Dag 1

Ontbijt: zwarte koffie, thee zonder zoetstoffen, water.

Lunch: twee gekookt ei Met salade of gestoomde groenten.

Diner: biefstuk (ongeveer 200 gram) met groenten.

Dag 2

Ontbijt: zwarte koffie, thee zonder zoetstoffen, water.

Lunch: twee gekookte eieren met sla of tomaten. Opmerking: als u uw salade met olie aankleedt, moet u mogelijk geld besparen op het avondeten. Alle calorieën tellen!

Diner: Magere vis, zoals kabeljauw groenten Of salade.

Dag 3

Ontbijt: zwarte koffie, thee zonder zoetstoffen, water.

Lunch: Natuurlijke yoghurt of magere kwark met fruit en groenten.

Diner: twee gekookte eieren of één gekookt varkensvlees Met een klein sneetje volkorenbrood.

de vierde dag

Ontbijt: zwarte koffie, thee zonder zoetstoffen, water. U kunt bijvoorbeeld een sneetje roggebrood toevoegen, maar dat zou 40 tot 50 calorieën aan uw dagelijkse telling toevoegen.

Lunch: een gekookt of rauw ei wortel. Plus een klein stukje kaas.

Diner: fruit met natuurlijke yoghurt.

Dag 5

Ontbijt: zwarte koffie, thee zonder zoetstoffen, water en een beetje geraspte wortel.

Lunch: magere vis Groentebouillon Met tomaten of wortels.

Diner: Eiwitomelet met groenten en groene salade.

de zesde dag

Ontbijt: zwarte koffie, thee zonder zoetstoffen, water, een sneetje volkorenbrood.

Lunch: gebakken kipfilet met bleekselderij of autoriteit.

Diner: twee gekookte eieren met een rauwe of gekookte wortel.

de zevende dag

Ontbijt: zwarte koffie, thee zonder zoetstoffen, water.

Lunch: gestoomde vis met selderij of salade.

diner/Dieet ondermijnende maaltijdHet laatste diner van de week zou volgens sommige bronnen een uitzonderlijk diner kunnen zijn. Je kunt eten wat je wilt, maar niet te veel en er mag geen glaasje wijn bij.

Na de zevende dag moet het programma nog een week worden herhaald. Natuurlijk kun je wisselen of van gerecht wisselen, maar let altijd op het totaal aantal calorieën.

In de plateaufase kun je je calorie-inname verhogen tot 1.200 calorieën, maar je moet wel koolhydraatarm blijven. Dit betekent bijvoorbeeld dat je ghee op ontbijtbrood kunt smeren, je salade kunt aansmeren met olie en zelfs aardappelen kunt eten. Bovendien is dat zo fruit Toegestaan ​​bij elke maaltijd. Maar ook hier werkt niets zonder een caloriecalculator.

Als u geen vlees of dierlijke producten eet, kunt u de producten van het Thonon-dieet vervangen door eiwitrijke plantaardige voedingsmiddelen zoals tofu.

Is het Thonon-dieet gezond?

Met het Thonon dieet verlies je in korte tijd veel gewicht. Dit klinkt in eerste instantie misschien goed, maar dat is het wel Crash-dieet Het zal op de lange termijn nooit goed zijn voor je lichaam. Elk dieet dat de calorieën die je eet ernstig beperkt, doet een alarmbel in je lichaam afgaan. Hij krijgt minder stroom dan normaal, dus hij vertraagt ​​en verbruikt minder. Zodra het dieet eindigt en je meer calorieën aan je lichaam begint toe te voegen, is hij er niet van overtuigd dat je ze niet meteen zult eten, dus probeert hij er zoveel mogelijk van op te slaan. Heeft een slechte reputatie Jojo-effect Toepassingen. Omdat de calorie-inname in de stabilisatiefase nog beperkt is, kan dit effect niet volledig worden tegengegaan. Bovendien gaat dit snelle gewichtsverlies vaak alleen over je waterreserves en minder Vetophopingen.

READ  Praktische wetenschappelijke training in Darmstadt

Het is geen toeval dat supplementen vaak worden aanbevolen in het Thonon Dieet, omdat het geen uitgebalanceerd dieet is en op de lange termijn slecht voor je is. gezondheid. Pure eiwitdiëten zoals het Thonondieet, het Ketodieet of het Dukandieet voorzien het lichaam niet van voldoende voedingsstoffen, vooral niet Vezel mist. Vitaminen En Metalen Het is ook zeer beperkt. Na verloop van tijd kunnen er tekorten optreden. Daarom mag de afslankfase van het Thonon Dieet nooit langer dan 14 dagen duren.

Welke bijwerkingen kunnen optreden bij het Thonon Dieet?

Gezonde mensen kunnen doorgaans goed omgaan met de kortetermijnstress van een crashdieet. Als u echter uw calorie-inname voor een langere periode beperkt, kunnen er gezondheidsproblemen ontstaan. De lichaamscellen worden niet voorzien van voldoende voedingsstoffen, waardoor ze worden blootgesteld aan stress en spanning Ziekten Het kan lijden tot. De afweer tegen ziekteverwekkers werkt niet meer goed en je lichaam is verzwakt. Dit maakt sporten en zelfs eenvoudige fysieke activiteiten erg inspannend.

Het Thonon-dieet kan ook een negatieve psychologische impact hebben, omdat het mentaal zeer uitdagend is. Zo'n lage calorie- en koolhydraatinname brengt je Metabolisme gemengd. Vooral schildklierhormonen reageren gevoelig op elke verandering, wat leidt tot stemmingswisselingen, vermoeidheid en een neerslachtig humeur Stressbestendigheid Leiding. Bovendien zijn de maaltijden erg duidelijk en onbevredigend. Dit verbetert je humeur niet, het verbetert het Hunkeren naar voedsel Het maakt het moeilijk om vol te houden. De kans is groot dat u halverwege opgeeft en weer aankomt vanwege het jojo-effect, wat geen positieve invloed heeft op uw humeur.

Gezond afvallen met het Thonon dieet: dit zijn onze tips

Als u het Thonon Dieet wilt gebruiken, moet u zich aan de aangegeven afslankfase van 14 dagen houden en deze onder geen enkele omstandigheid verlengen. Het is ook zinvol om de strenge eisen enigszins te verzwakken om het dieet evenwichtiger te maken.

Als je op de lange termijn gezond wilt afvallen, heeft een crashdieet geen zin. Hiervoor heeft u uw voer Verander en pas je mentaliteit aan, het is beter om elke dag aan lichaamsbeweging te doen. Een wekelijks verlies van 0,5 tot 1 kilogram wordt als gezond beschouwd en op de lange termijn gemakkelijk vol te houden. Met deze tips lukt het:

  • Hij eet regelmatig En sla geen maaltijd over.
  • Drie porties groenten En twee porties fruit Op de dag dat het zou moeten zijn.
  • Neem koolhydraten op in uw dieet, maar concentreer u op complexe koolhydraten Volkoren producten. Ze bevatten meer vezels, wat goed is voor de spijsvertering en de bloedsuikerspiegel stabiel houdt.
  • Probeer zo vers mogelijk te eten Hij kookt Vermijd eindproducten. Hierdoor krijgt u een beter gevoel voor uw maaltijden en vermijdt u schadelijke toevoegingen.
  • Houd jezelf nergens van tegen, maar probeer het niet elke dag te doen zonde. U kunt uzelf ook trakteren op een burger of genieten van een chocoladereep. Vervang het gewoon bij de volgende maaltijd.
  • compliment Sport In jouw dagelijkse schema. Het zou dagelijks 30 tot 60 minuten lichaamsbeweging moeten zijn.
READ  1.5 Cultuurscore, regressie naar gemiddelde, evenwicht. Wetenschap, cultuur en filosofie, Gütsel Online, OWL live

Thonondieet: Dit is onze conclusie

Op de korte termijn is het dieet van Thonon een snel dieet Gewichtsverlies misschien. Dankzij een caloriearm en eiwitrijk dieet en de wijdverbreide eliminatie van koolhydraten heeft het lichaam geen andere keuze dan af te vallen. Het is echter moeilijk om te voorkomen dat je na het dieet of al in de stabilisatiefase weer aankomt, omdat het jojo-effect genadeloos zal toeslaan. Snel 10 kilo afvallen klinkt geweldig, maar… langetermijn Om af te vallen en op gewicht te blijven, moet u uw dieet veranderen. gezond Calorietekort Dit bereik je door een uitgebalanceerd, eiwitrijk dieet te volgen dat veel groenten bevat. Om dit te doen moet je bewegen, anders werkt het niet. Ook al wil je het niet horen: afvallen is en blijft een lang proces, en er is geen ontkomen aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *