Deze voedingsstoffen ondersteunen het lichaam

Deze voedingsstoffen ondersteunen het lichaam


Stress kan op de lange termijn behoorlijk ongezond zijn. Het lichaam heeft voldoende vitamines en mineralen nodig. Welke dat zijn, lees je hier.

Het is bewezen dat stress een negatieve invloed heeft op de gezondheid. De ziel kan ook lijden. Over het algemeen is stress een normale reactie van het lichaam en helemaal niet slecht. Maar als ze na verloop van tijd aanhouden, kunnen de effecten duidelijk worden. Met bepaalde mensen VitaminenJe kunt je immuunsysteem ondersteunen om beter met stress om te gaan.

Welke vitamines kunnen helpen bij stress?

Volgens Manon Struck-Passina van de Duitse Voedselvereniging zijn er veel “Vitaminen En mineralen die verantwoordelijk zijn voor de energiestofwisseling en de functie van het zenuwstelsel in het lichaam, en daarom in voldoende hoeveelheden moeten worden geconsumeerd.’ Sommige vitamines zijn vooral nodig in stressvolle tijden. Volgens de deskundige kunnen deze vitamines het lichaam ondersteunen tijdens stress. :

  • Vitamine C: “Om het hormoon adrenaline aan te maken Vitamine C nodig. Al een kwartier druk “Je kunt er ruim 300 milligram van consumeren”, zegt de deskundige. Voedingsmiddelen die veel vitamine C bevatten zijn bijvoorbeeld citrusvruchten en zwarte bessen, maar ook duindoorn en peper.
  • Vitamine B5 (pantotheenzuur):Pantotheenzuur Het draagt ​​bij tot de normale synthese en het metabolisme van steroïde hormonen, vitamine D en sommige neurotransmitters. de Stresshormoon Cortisol is een van deze steroïde hormonen, legt Cortisol uit Manon Strack-Bassina. Van veel druk Dus hij heeft het nodig vitamine B5 daarover Stresshormoon Cortisol weer verlagen. Voedingsmiddelen met een hoog vitamine B5-gehalte zijn onder meer erwten, bonen, mager vlees, vis en volkorenproducten. Wat na lange tijd druk Uitgeput, moet ook aandacht besteden aan de inname ervan Pantotheenzuur overweging. De vitamine kan vermoeidheid helpen verminderen.
  • Vitamine B1, B6, biotine, niacine, ijzer en koper: “Ze dragen allemaal bij aan het in stand houden van de werking van het zenuwstelsel”, zegt de deskundige. Voedingsmiddelen met een hoog vitamine B1-gehalte zijn onder meer volkorenbrood, gist en varkensvlees. Voedingsmiddelen die veel vitamine B6, biotine en niacine bevatten zijn vooral lever en slachtafval, maar ook vis en volkorenproducten. IJzer zit vooral in groene groenten en peulvruchten. koper Het wordt voornamelijk aangetroffen in lever en ander slachtafval.
  • magnesium: Magnesium is een belangrijk onderdeel van meer dan 300 reacties in het lichaam waarbij enzymen betrokken zijn. Het mineraal is ook essentieel voor de energiestofwisseling. “onder druk Het lichaam heeft meer energie nodig, wat alleen soepel werkt bij een zeer hoge enzymactiviteit. Dit vereist op zijn beurt dat er voldoende magnesium beschikbaar is.” Manon Strack-Bassina. Goede bronnen van magnesium zijn volkorenproducten, maar volgens de Food Association ook spinazie en bananen.
READ  14 minuten LOW HIIT-training tegen leververvetting, obesitas en co - Heilpraxis

Vitaminen ondersteunen het lichaam: maar wat is stress eigenlijk?

Iedereen heeft zich wel eens gestrest gevoeld, en het is een natuurlijke reactie van het lichaam. Stress ontstaat in situaties waarin men zich ongemakkelijk voelt of sterk wordt aangemoedigd. Volgens het federale ministerie van Volksgezondheid (BMG) is stress een alarmreactie van het lichaam.

Wanneer de hersenen een situatie als potentieel gevaarlijk classificeren, worden bepaalde processen geactiveerd. Volgens BMG scheidt het lichaam stresshormonen af, zoals noradrenaline, adrenaline of cortisol.

Wat gebeurt er met het lichaam als er sprake is van stress?

Volgens BMG reageert het lichaam op stresshormonen via ‘somatische aanpassingsreacties’. Er kunnen drie fasen worden onderscheiden: de alarmreactiefase, de weerstandsfase en de uitputtingsfase.

  • Volgens wat werd vermeld, giet het lichaam water, vooral in de alarmreactiefase BMG meer Stresshormonen Niet op zijn plaats. Onder andere gaat de hartslag omhoog en versnelt de ademhaling. Sommige lichaamsprocessen, zoals de maagactiviteit, worden verminderd.
  • In de weerstandsfase past het lichaam zich aan aan wat er gebeurt BMG Voor stressvolle situaties gedurende langere perioden. Hoge bloeddruk of stress kunnen optreden.
  • In de uitputtingsfase wordt de eerdere inspanning van het lichaam duidelijk. De prestaties nemen af ​​en het immuunsysteem werkt slechter. Dit betekent dat u vaker ziek wordt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *