Dit gebeurt er als je elke dag pure chocolade eet

Het was gisteren volle melkchocolade en nu staat er: pure chocolade is heel trendy. Donkere chocolade is niet alleen gezonder dan de lichtere soorten. Het brengt ook andere gezondheidsvoordelen voor het lichaam.

We vertellen je de geheimen van pure chocolade.

Pure chocolade is een garantie voor een goed humeur

Alleen al de gedachte aan het eten van chocolade maakt ons al blij. Inderdaad: pure chocolade heeft een positief effect op ons humeur.

Een lange termijn studie, die plaatsvond in de context van depressie, leverde verbazingwekkende resultaten op. Degenen die regelmatig pure chocolade aten, hadden tot 70 procent minder kans om symptomen van depressie te ontwikkelen.

De reden hiervoor: de aanwezigheid van fenylethylamine in pure chocolade. Deze stof is verantwoordelijk voor het verbeteren van onze stemming.

Pure chocolade tegen diabetes

Bevordert veel chocolade Suikerziekte, toch? Dit geldt voor melk en witte chocolade. Maar niet voor donkere chocolade.

Donkere chocolade heeft een hoger percentage polyfenolen. Dit is een fytochemische stof die het suikermetabolisme verbetert en de bloeddruk verlaagt. Dit vermindert het risico op het ontwikkelen van diabetes.

in een onderzoek Het bleek dat mensen die zelden pure chocolade eten een hoger risico hebben om diabetes te ontwikkelen dan mensen die vaak pure chocolade eten.

Betere darmbacteriën door donkere chocolade

Bovendien Onze darmflora draagt ​​bij aan ons welzijn. Donkere chocolade werkt als antibioticum bij de spijsvertering en bevordert de groei van een gezonde darmflora. Een gezonde darmflora versterkt het immuunsysteem en helpt ziekteverwekkers te bestrijden.

READ  Wetenschap: vergeleken met drie vaccins voor Coronavirus

Chocolade Gewichtsverlies – Is het echt mogelijk?

De droom: chocolade eten en afvallen. Een neurowetenschapper ontdekte dat ja, dat kan. Als je voor of na een maaltijd een reep chocola eet, stuur je signalen naar de hersenen door bepaalde hormonen uit te zenden: Hé, ik zit nu vol.

Het slechte nieuws: je moet je ook aan een kleine hoeveelheid chocolade houden, anders blijkt je gewichtsverlies andersom te zijn.

Bronnen verbergen

auteur

Joanna Gruber, online redacteur

bronnen

Crichton GE, Elias MF, Dearborn P, Robbins M. (2017): Gewone chocolade-inname en diabetes type 2 in de Maine-Syracuse Longitudinal Study: (1975-2010): Prospectieve observaties, geraadpleegd op 15.07.2022 https: // pubmed. ncbi.nlm.nih.gov/27725277/

Jackson SE, Smith L, Firth J, Grabovac I, Soysal P, Koyanagi A, Hu L, Stubbs B, Demurtas J, Veronese N, Zhu X, Yang L. (2019): Is er een verband tussen chocoladeconsumptie en symptomen van depressie? Cross-sectioneel onderzoek onder 13.626 Amerikaanse volwassenen, opgehaald 15-07-2022 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31356717/

Naidoo, Yu (2020): Dit is jouw brein over eten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *