Dagelijks havermout eten helpt

Dagelijks havermout eten helpt

  1. 24 vita
  2. Gezondheid

schepsel:

van: Judith Bruin

Begin je dag nu met het eten van een portie havermout. Ze doen niet alleen iets goeds voor je gezondheid, maar ze helpen ook als je wilt afvallen.

Helaas komt er niets uit niets – en dat geldt ook voor afvallen. Om enkele kilo’s kwijt te raken, moet je je voeding verwennen en oppassen voor een negatieve energiebalans. Daarnaast kan sporten en sporten geen kwaad, al is het volgens de onderzoeker Alleen afvallen helpt niet veel. Bovendien Verkoudheid kan trouwens je stofwisseling stimuleren en zo helpen om af te vallen de ondersteuning. Als u echter uw dieet wilt veranderen, moet u op de ingrediënten letten. Hoe helpt havermout niet alleen bij het afslanken, maar ook in je hele dagelijkse leven en leven Heeft een positieve invloed op het welzijn U kunt hier vinden.

Afvallen met havermout: vijf redenen waarom je het elke dag zou moeten eten

Havermout is een superfood: het bevat veel vezels, mineralen en vitamines en is ook geschikt om af te vallen. © Andreas Berheide / Imago

Niet alleen Amandelen zijn vooral lekker als tussendoortje voor mensen die willen afvallen. Bovendien Koffie kan bijvoorbeeld de vetverbranding verhogen. Daarnaast wat hulp Ontbijtingrediënten voor gewichtsverlies. Dit is waar havermout ook in het spel komt. In eerste instantie ziet het er saai en saai uit. Binnenin zitten echter veel belangrijke ingrediënten zoals vitamines, zink, ijzer, magnesium en selenium, dus het is echt een superfood. Je zou dus dagelijks een portie havermout moeten consumeren om de volgende 5 redenen:

  • 1. Havermout houdt je langer verzadigd: Een portie (ongeveer 50 gram) van de superfood kan je helpen om langer een verzadigd gevoel te hebben en de honger zal lang aanhouden. Havermout bevat namelijk eiwitten en vezels, waardoor je lang een vol gevoel hebt. Bovendien bevat het weinig calorieën. Versterk jezelf dus ’s ochtends met muesli gemaakt van bijvoorbeeld havermout, natuurlijke yoghurt en fruit en val veel gemakkelijker af.
  • 2. Havermout stimuleert de spijsvertering: Het hoge vezelgehalte bevordert de spijsvertering en is daardoor goed voor de darmen en stimuleert de stofwisseling. Als je elke dag havermout gaat eten, zul je binnen de kortste keren het verschil gaan voelen. Bovendien, wen er maar aan Eet dagelijks of in ieder geval regelmatig een ontbijt, want dit helpt ook bij het afvallen. Dit houdt niet alleen je spijsvertering op gang, maar brengt het ook in een gezond ritme om constipatie en een opgeblazen gevoel te voorkomen.
  • 3. Havermout komt overeen met intuïtief eten: vergelijkbaar met dit periodiek vasten Dit is ook het geval Intuïtief eten is niet alleen een voedingstrend, maar een gezonde manier van eten. Luister je bijvoorbeeld naar je honger en smaak en wil je de ochtend beginnen met iets zoets, dan is havermout in muesli de perfecte basis. Wat er gezond in de kom terechtkomt, is aan jou. Havermout is echter ook goed voor gezonde gerechten in de ochtend. Als je ’s morgens intuïtief eet, bevredig je je trek en voorkom je trek in eten.
  • 4. Havermout zorgt voor energie in de ochtend: Als je je dag een maand lang elke dag met havermout begon, wil je dit ritueel zeker niet meer missen. In tegenstelling tot croissants of broodjes gemaakt met tarwebloem, leveren superfoods energie die langer meegaat.
  • 5. Dagelijkse havermout helpt bij een afslankroutine: Door elke dag een gezond ontbijt met havermout te eten, creëer je een bepaalde routine in je afslankproject en wordt een regelmatig bezoek aan de bakker met zijn ongezonde snacks en gebakjes al snel iets uit het verleden. Met deze nieuwe gewoonte zouden de kilo’s er bijna vanzelf af moeten vallen.
READ  The Earth has been spinning faster lately

Mis niets: in de reguliere nieuwsbrief van onze partner 24vita.de vindt u alles over gezondheid.

Afvallen met havermout: waarom is de superfood zo gezond?

Zoals de naam al doet vermoeden, wordt havermout gemaakt van haver (Avena sativa), een volkoren product dat weinig gluten bevat. De vlokken zijn verkrijgbaar in drie verschillende graansoorten: grote of dunne vellen, kleine of dunne vellen en smeltvlokken. Door de balans van voedingsstoffen is havermout ook nog eens gezond. Van alle granen heeft haver het hoogste gehalte aan vitamine B1 en B6, bevat het extra vezels, waardevolle vitamines, mineralen en levert het veel plantaardig ijzer. Daarnaast zorgt havermout ook voor een gezonde darmflora.

Dit artikel bevat alleen algemene informatie over het relevante gezondheidsonderwerp en is daarom niet bedoeld voor zelfdiagnose, behandeling of medicatie. Het vervangt op geen enkele manier een bezoek aan de dokter. Helaas mogen onze redacteuren geen individuele vragen over ziektebeelden beantwoorden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *