Voordelen van rauw voedsel

Voordelen van rauw voedsel

Vooral in de zomer zijn salades en rauwe groenten populair. Houd jij van groentesticks etc? Dan hebben wij goed nieuws voor je: raw food is veelzijdig en gezond! Naast bekende voedingsmiddelen die rauw gegeten worden, vind je in dit artikel belangrijke informatie over het controversiële onderwerp rauwe voeding. Lees hier welke voedingsmiddelen je zonder problemen rauw kunt eten en wat er in je lichaam mee gebeurt.

Voordelen van rauw voedsel

Vijf porties Vers fruit En groenten Het moet dagelijks in uw dieetplan worden opgenomen.

Als je rauw voedsel eet, doe je vooral iets goeds voor je lichaam Vitamine C Niet hittebestendig. Daarom verliezen veel soorten fruit en groenten tijdens het koken belangrijke voedingsstoffen. Het hoge vezelgehalte in rauw voedsel is gunstig voor de darmgezondheid. Bovendien blijven vezels beter behouden in rauw voedsel.

Naast bekende rauwe voedingsmiddelen zoals fruit en groenten, behoren ook sommige soorten vlees en vis, maar ook eieren en andere voedingsmiddelen tot de lijst met rauwe voedingsmiddelen.

Je kunt deze voedingsmiddelen rauw eten

Je kunt er hier een vinden samenvatting met voedingsmiddelenDat is voor Rauw voedselconsumptie geschikt:

  • groenten (Vooral rauwe bieten of paprika’s zijn goede bronnen van foliumzuur en vitamine C.)
  • fruit (over het algemeen het beste in rauwe voedselvorm)
  • Kruiden: Verse peterselie, basilicum, enz. zijn rijker aan vitamines
  • Noten: Het lekkerst puur van de brander
  • Vlees, vis en eieren: Indien vers (vormen zoals tartaar, mate en sushi kunnen rauw gegeten worden)
  • Rauwe melkproducten: Van zachte kazen zoals Camembert, Feta en Co. kunt u zonder aarzeling genieten
  • Erwten en bloemkool En Broccolibloemen: in kleine hoeveelheden
  • Venkel, pompoen, courgette En kool: Als ze niet bitter smaken
  • tarwe: Beste gemalen en geweekt
READ  NASA-chef waarschuwt voor China's ruimteprogramma

Granen zoals havervlokken, psylliumschillen en lijnzaad zijn bijzonder rijk aan voedingsstoffen en vezels.

In de clip: Je mag deze voedingsmiddelen nooit rauw eten

Blijf weg: je moet deze voedingsmiddelen niet rauw eten

Maar niet alle voedingsmiddelen zijn geschikt voor rauwe consumptie. Dierlijk voedsel kan bijvoorbeeld worden opgenomen Salmonella Ze zijn besmet en mogen daarom over het algemeen niet rauw worden geconsumeerd.

  • Gevogelte En varkensvlees: Kip, kalkoen en varkensvlees moet je altijd goed braden
  • aardappel: In zijn rauwe voedingsvorm kan het spijsverteringsproblemen veroorzaken omdat het moeilijk verteerbaar is
  • PeulvruchtenKikkererwten, bonen en linzen zijn niet geschikt voor rauwe consumptie omdat ze lectines bevatten
  • Paddestoelen: Sommige zijn giftig als ze rauw zijn (zoals kastanjes)
  • Vlierbessen: Het bevat het giftige samponigrin en moet daarom altijd verwarmd worden
  • Snijbiet, spinazie En rabarber: Het oxaalzuur dat het bevat kan de opname van voedingsstoffen remmen. (Maar babyspinazie is geen probleem)

Goed om te weten: Wortelen En tomaten Hoewel het rauw gegeten kan worden, is het gekookt gezonder. Het in vet oplosbare bètacaroteen in wortelen kan beter door het lichaam worden opgenomen na verhitting en toevoeging van een beetje olie.

Afvallen met rauw voedsel: een gezond alternatief voor snacks

Een dieet waarbij alleen rauw voedsel wordt geconsumeerd, kan worden gebruikt Gewichtsverlies Ondersteuning, want sauzen en dergelijke zijn vaak bommen van verborgen calorieën.

Rauw voedsel zit boordevol voedingsstoffen VitaminenHij werkt ontgifting Op het menselijk lichaam en bestaat nog steeds Laag in calorieën. Rauw voedsel kan worden gebruikt als alternatief voor calorierijke snacks. Zorg er echter voor dat u slechts kleine hoeveelheden rauw voedsel eet, vooral ’s avonds, omdat dit moeilijk verteerbaar kan zijn.

READ  Schadelijke effecten van vaccins: hoeveel weet de wetenschap hiervan? - kennis

Dit is wat je moet weten over rauw voedsel

Bovendien kan rauw voedsel voor sommige mensen moeilijk te verteren zijn en een opgeblazen gevoel in de maag veroorzaken, omdat het verteringsproces langer duurt. Wat over het algemeen belangrijk is, is: Goed kauwen en langzaam eten zorgt ervoor dat het lichaam het voedsel dat het eet beter kan verteren.

Voedingsstoffen zoals Jodium, vitamine D, vitamine B12 En ijzer Het lichaam kan het beter verwerken als het voedsel wordt voorverwarmd.

Aan de generaal Voedingsbehoeften Om dit te dekken, mag u in geen geval uitsluitend rauw voedsel eten. Het is essentieel om voldoende eiwitten en gezonde vetten te combineren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *