Afvallen zonder hardlopen en co: Ook met deze sport kun je heel gemakkelijk kilo’s kwijtraken

De gouden regel van het dieet stelt dat afvallen gepaard gaat met cardio. Maar is dit waar? niet noodzakelijk! We laten zien hoe je je droomgewicht kunt bereiken zonder cardiotraining.

Er zijn twee soorten mensen op deze wereld: degenen die het hart Liefde en haat.

Wie behoort tot de laatste en probeert afnemenwat nu goed nieuws is: duurtraining is niet strikt noodzakelijk om af te vallen.

Afvallen zonder duurtraining is mogelijk

“Ik denk niet dat duurtraining absoluut noodzakelijk is”, zegt inspanningsfysioloog Rundel King.popsuiker“.

“Wat er in plaats daarvan toe doet, is hoeveel energie er in het lichaam wordt gepompt – en hoeveel energie we verbranden.”

Hoewel cardio kan helpen bij het afvallen, zegt Rundel dat er nog een ander soort oefening is die je kan helpen gewicht te verliezen terwijl je spiermassa opbouwt: krachttraining.

Cardio- en krachttraining, dat zijn de verschillen

“Cardio zal zeker je cardio-respiratoire fitheid verhogen (noot van de redacteur: verwijst naar hoe goed je ademhaling en bloedsomloop zuurstof door het lichaam kunnen vervoeren) en zal je in het algemeen productiever maken,” zei Rundel.

Aan de andere kant zal krachttraining de spiermassa vergroten – ervoor zorgen dat Metabolisme Het energieverbruik kan worden verhoogd in de rusttoestand.

Hoe het werkt? “De toename is te wijten aan het feit dat spieren het meest metabolisch actieve weefsel in het lichaam zijn”, legt de expert uit.

Kortom: hoe meer spieren je hebt, hoe meer calorieën je verbrandt.

READ  Dit endogene eiwit schaadt de SARS-CoV-2-infectie - een genezingspraktijk

Om dit beter te begrijpen, biedt Rondel een analogie: “Zie je spieren als kleine ovens die energie verbranden – en ook opslaan.”

Voeg krachtoefeningen toe In de trainenEen routine zal u helpen gewicht te verliezen, maar het is erg belangrijk om uw calorie-inname te controleren terwijl u dit doet.

Calorietekort is belangrijk

Volgens de expert gaat het bij de hoeveelheid calorieën die je verbrandt om het vinden van de juiste balans. Als u erg actief bent, heeft u meer calorieën nodig om alle activiteiten op de best mogelijke manier uit te voeren.

Aan de andere kant, als je niet veel beweegt en veel calorieën eet, leidt dit tot een positieve energiebalans: “Dan eet je calorieën die je niet binnenkrijgt”, zegt Rundel.

Als deze calorieën niet worden gebruikt, worden ze opgeslagen als vet. Het is dus belangrijk om een ​​calorietekort te bereiken.

Bereken snel en eenvoudig uw energiebehoefte met de FIT FOR FUN basaalstofwisselingscalculator.

Als je erg actief bent en de calorieën in je dieet laag zijn, verlies je gewicht in de vorm van vet – of misschien wel spieren. Om spierverlies te voorkomen, moet je oppassen dat je niet te weinig calorieën eet en dan genoeg energie hebt voor activiteiten die op hun beurt de spieropbouw bevorderen.

De expert legt uit dat “in het algemeen de activiteit hoger moet zijn dan de energie die je verbruikt” wanneer je probeert af te vallen.

Om de exacte hoeveelheid calorieën die je nodig hebt te weten te komen, raadt Rondel aan om een ​​ruststofwisselingstest te doen en een voedingsspecialist overleggen met een Voedingsplan Een aangepast doel maken voor uw eigen doelen.

READ  ISHSTAT: Making Science Understand - Kuwait University-project online beschikbaar

Aan het eind van de dag is er geen enkele vorm van lichaamsbeweging of dieet die iedereen zal helpen gewicht te verliezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *