Wetenschappers bepalen de voedingswaarde en stellen een ranglijst op

Wetenschappers bepalen de voedingswaarde en stellen een ranglijst op

  1. Startpagina
  2. klant

Welke groenten zijn waarschijnlijk het gezondst? In de ranglijst van één Amerikaanse wetenschapper verslaat de verrassende winnaar alle anderen met een ruime marge als het gaat om voedingswaarde.

Kassel – Wat is iets groens en gezonds dat waarschijnlijk maar heel zelden op het bord van de meeste mensen terechtkomt? Er zijn minstens zoveel tips en aanbevelingen voor een evenwichtige voeding als er tinten groen zijn. Want – we raden het al – dit is de kleur van de top drie in de lijst van de 41 gezondste voedingsmiddelen samengesteld door de Amerikaanse wetenschapper Jennifer De Noia.

De bekende groene bladgroenten behoren tot de top van de competitie. Maar één vreemde overtreft ze allemaal en komt op de eerste plaats wat betreft voedingswaarde. Met bepaalde mensen Verlenging van de houdbaarheid van voedselVeel mensen dromen ervan. Reden genoeg om eens nader te kijken naar de rassen die dit kunnen doen of helpen.

Groene bladgroenten worden als de gezondste beschouwd, maar slechts één daarvan kwam op de eerste plaats

Vooral spinazie zou bijna bovennatuurlijke krachten bezitten en zou een echte krachtgroente zijn. En dat zou hij zelfs moeten doen Eiwitproductie en dus spieropbouw Overdracht. Ook snijbiet en verschillende koolsoorten staan ​​bovenaan de ranglijst. Maar bovenaan het winnaarspodium voor voedingsrijke groenten en fruit staat een kandidaat die bijna niemand had verwacht: rucola. Door 100 calorieën van het superkruid te consumeren, kunt u 100 procent van uw dagelijkse voedingsbehoeften dekken. Geen enkel ander voedsel kan dit doen.

READ  Verrassende ontdekkingen in de Noordelijke IJszee - wissenschaft.de

In een onderzoek zijn 41 voedingsmiddelen onderzocht op hun voedingswaarde

Om tot deze conclusie te komen heeft De Noia 41 verschillende voedingsmiddelen onderzocht en geclassificeerd volgens een specifiek schema. Om vergelijkbaarheid te creëren, heeft ze de verhoudingen van voedingsstoffen en andere waardevolle ingrediënten in kaart gebracht in relatie tot het aantal calorieën en vervolgens een waarde berekend die weergeeft hoe voedingswaarde het voedsel is.

Deze waarde dient als basis bestaandedat verschijnt in het Journal of Commerce Preventie van chronische ziekten Is gepubliceerd. Met 91,99 procent dekt Chinese kool ook het merendeel van de essentiële voedingsstoffen. Ook snijbiet (89,27 procent) en spinazie (86,4 procent) hebben veel te bieden. Maar wat maakt rucola onverslaanbaar?

Waterkers © Karina Hesland / IMAGO

Waterkers is superieur aan alle andere groenten, omdat geen enkele groente zoveel voedingsstoffen bevat als deze

Het hete en pittige kruid is vooral toonaangevend omdat het zoveel goede ingrediënten tegelijk bevat. Naast het hoge gehalte aan ijzer en calcium zijn er ook diverse vitamines, mineralen en antioxidanten aanwezig. Het gehalte aan vitamine C in de plant is bijzonder hoog, evenals de concentratie aan vitamine A. Deze vitamines hebben een immuunversterkende werking en beschermen zo tegen infectieziekten. De redenen zijn genoeg om het dagelijks te eten – net als andere vitaminerijke voedingsmiddelen.

De antioxidanten in waterkers hebben nog een belangrijke werking: ze beschermen tegen DNA-schade en kunnen daardoor de kans op verschillende soorten kanker verkleinen. Andere groenten die hoog scoren in het onderzoek zijn:

  • kool
  • kool
  • waterkers
  • Bietenbladeren
  • Cichorei
  • Sla blad
  • peterselie
  • Sla
  • Paardebloem
  • Broccoli

Wat qua voedingswaarde opvalt, is dat hoe groener de groenten, hoe gezonder ze zijn

Opvallend is dat deze bladplanten vrijwel uitsluitend groen zijn. groenten Of geeloranje fruit zoals wortels, tomaten, zoete aardappelen, citroenen en bessen presteerden minder goed qua voedingswaarde. Groene kleur is een goede indicator die consumenten kunnen gebruiken om de voedingswaarde van voedsel te beoordelen.

READ  Agressief melanoom bestrijden met killercellen - een helende praktijk

Biologische kwaliteit groene superfood mixpoeder voor yoghurt, muesli, smoothies of smoothies

de Groen mixpoeder(promolink) Bevat gerstegras, tarwegras, spirulina, chlorella, moringa, paardenbloemwortel, brandnetel, kelp en matcha uit de biologische landbouw. Zonder toevoegingen. Gewoon puur natuur.

Kortom, verse voedingsmiddelen zoals fruit en groenten zijn vooral waardevol voor de dagelijkse behoeften, omdat ze veel voedingsstoffen bevatten, vooral in vergelijking met industrieel verwerkte voedingsmiddelen. Idealiter zouden bladgroenten waar mogelijk moeten worden aangeboden, net als andere groenten en fruit.

Sommige groenten kun je echter beter niet rauw eten. Salade daarentegen wordt altijd rauw gegeten, zeker in die tijd Het barbecueseizoen kan met veel recepten worden genoten Probeer het eens bij kleurrijke salades – het lekkerst gegarneerd met een handvol stevige kruidenrucola.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *