Volgens voedingsdeskundigen: 7 voedingsmiddelen die in je keuken thuishoren

Volgens voedingsdeskundigen: 7 voedingsmiddelen die in je keuken thuishoren

Kikkererwten zijn een voedzaam en gemakkelijk voedsel om in de koelkast te bewaren, zegt Rhiannon Lambert.
Rhiannon Lambert/Getty

Het bereiden van voedzame maaltijden en snacks kost niet noodzakelijk veel tijd, moeite en geld.

Het kan helpen om uw keuken te voorzien van het juiste voedsel.

Geregistreerde voedingsdeskundige Rhiannon Lambert deelde haar zeven beste gezonde kant-en-klaarmaaltijden.

Dit is een machinevertaling van een artikel van onze Amerikaanse collega’s bij Business Insider. Automatisch vertaald en beoordeeld door een redacteur.

Wanneer u uw voorraadkast en koelkast vult met voedsel dat rijk is aan voedingsstoffen, is de kans groter dat u een gezonde levensstijl behoudt.

“Gezond eten hoeft niet ingewikkeld of duur te zijn. Er zijn veel voedingsmiddelen die we vaak in onze kasten hebben staan ​​en die een hoge voedingswaarde hebben”, vertelt voedingsdeskundige Rhiannon Lambert, auteur van het best verkochte boek, aan Business Insider (BI) .VoedingswetenschapEen moeder van twee jonge kinderen.

Als druk bezet persoon wendt Lambert zich tot bereid voedsel om zichzelf en haar gezin te voeden. De tijd (of energie) om te koken is immers beperkt.

Lees ook

In plaats van goede voornemens: langlevenonderzoekers vertrouwen op de ‘optimale’ gezonde levensstijl in 4 stappen

Lambert deelde zeven van haar kerndoelen met BI.

1. Ingeblikte kikkererwten en bonen

Kikkererwten, bonen, bruine bonen en andere peulvruchten uit blik zijn uitstekende bronnen van plantaardige eiwitten en vezels.

Lambert zei dat vezels een essentieel onderdeel zijn van het dieet om de darm- en spijsverteringsgezondheid te ondersteunen, de bloedsuikerspiegel te reguleren en een regelmatige stoelgang te garanderen. Ze voegde eraan toe dat de meeste volwassenen minder vezels consumeren dan zou moeten. Voor Amerikaanse vrouwen en mannen van 19 tot 30 jaar is de aanbeveling respectievelijk 28 gram en 34 gram.

READ  MS Wissenschaft in Merzig laat zien hoe onderzoek werkt

“Bonen in blik kunnen deze voedingskloof helpen opvullen en bieden tegelijkertijd andere voordelen: ze zijn goedkoop, hebben een lange houdbaarheid en zijn ongelooflijk veelzijdig.

Lambert raadt aan om bonen of kikkererwten gedrenkt in pekel of water te kiezen in plaats van tomatensaus, omdat deze sauzen vaak veel suiker en zout bevatten.

Lees ook

Vrouw met een taart in haar hand.

Zes tips voor een gezond voedingspatroon dat je in 2024 moet volgen

2. Diepvriesgroenten

Diepvriesgroenten zijn meestal goedkoper dan verse groenten, bovendien zijn ze handig en blijven ze enkele maanden goed in de vriezer.

“Ingevroren groenten die op het hoogtepunt van hun versheid zijn ingevroren, behouden hun voedingswaarde en overschrijden in sommige gevallen die van verse groenten die lange tijd zijn bewaard of over lange afstanden zijn vervoerd”, zegt Lambert.

Ze koopt erwten, gemalen peper en roerbakmixen om het bereidingsproces te versnellen.

“Diepvriesgroenten worden meestal kant-en-klaar bereid, waardoor je gemakkelijk voedingswaarde kunt toevoegen aan diverse gerechten”, zegt Lambert.

Lees ook

Voedingsdeskundigen adviseren: 8 gezonde DASH-recepten die vrij zijn van vet, zout en suiker

3. Notenboter

“Pindakaas, amandelboter en andere notenboters zijn niet alleen uitstekende bronnen van gezonde vetten, ze leveren ook een bescheiden hoeveelheid plantaardig eiwit”, zegt Lambert.

Ze raadt aan merken te vermijden die additieven bevatten, zoals palmolie of andere plantaardige oliën. Kies een notenboter die alleen noten en een beetje zout bevat.

Lambert combineert notenboter graag met gesneden fruit zoals appels en bananen als tussendoortje, of smeert het met bessen op toast als ontbijt.

Pindakaas en fruit op toast is een snel ontbijt.

Pindakaas en fruit op toast is een snel ontbijt.
GT

4. Kruiden en specerijen

Lambert zegt dat kruiden en specerijen smaak aan gerechten toevoegen en tegelijkertijd de darmgezondheid bevorderen.

READ  Het neutrino-gevoel moet nog worden bevestigd - het spectrum van de wetenschap

Ze haalt onderzoek aan dat suggereert dat mensen die minstens dertig verschillende plantaardige voedingsmiddelen eten, waaronder kruiden en specerijen, elke week genieten van een betere spijsvertering, een sterker immuunsysteem en een beter humeur.

“Wees creatief met je kruiden, zodat je niet alleen je smaakpapillen, maar ook je darmen tevreden stelt”, zegt Lambert.

Lees ook

Dinerend paar dat thuis eten bestelt op de bank.  Eén voedingsdeskundige raadt aan om acht restaurantmaaltijden thuis te bereiden.

8 gezonde maaltijden die je moet bestellen als je te lui bent om te koken, aldus een voedingsdeskundige

5. Tomaten in blik

Lambert zegt dat tomaten rijk zijn aan belangrijke voedingsstoffen zoals vitamine C, kalium en antioxidanten, waaronder lycopeen, dat ontstekingsremmende eigenschappen heeft.

Ze zegt dat het conserveren van tomaten een groot deel van hun voedingswaarde behoudt en ervoor zorgt dat het lichaam lycopeen beter kan opnemen.

“Tomaten uit blik zijn geweldig voor het maken van sauzen, soepen, curry's en snelle stoofschotels”, zegt Lambert, maar het is belangrijk om op de ingrediënten te letten bij het kiezen van ingeblikte producten. Let altijd op de etiketten en kies producten die geen toegevoegde suikers of andere producten bevatten. zout, voegt hij eraan toe. De expert.

Lees ook

Spiermassa opbouwen: Dankzij deze dieetverandering kon ik eindelijk zwaardere gewichten heffen en effectiever trainen

6. Hummus

Hummus wordt voornamelijk gemaakt van kikkererwten en is een andere goede bron van plantaardige eiwitten en vezels. Bovendien wordt het doorgaans bereid met olijfolie en levert het enkelvoudig onverzadigd vet op, wat in verband is gebracht met een lager risico op hart- en vaatziekten. Ze zouden ook moeten kunnen helpen het slechte cholesterolgehalte te verlagen, zegt Lambert.

READ  Hoe praat je met mensen die in complottheorieën geloven?

“Afgezien van de voedingsvoordelen zijn kikkererwten een ongelooflijk veelzijdige saus die kan worden gebruikt als een heerlijke topping of als topping van verschillende gerechten”, zegt Lambert. “Een heerlijk en voedzaam alternatief is om kikkererwten te vervangen door boter of mayonaise op je boterham. .” “.

7. Pure chocolade

“Donkere chocolade is niet alleen rijk aan antioxidanten zoals flavonoïden en polyfenolen, die oxidatieve stress in het lichaam bestrijden. “Als je kiest voor een cacaogehalte van meer dan 75%, zal de chocolade bijdragen aan je 30 plantenopbrengsten per week”, zegt Lambert .

Ze voegde eraan toe dat pure chocolade ook rijk is aan mineralen zoals ijzer, magnesium en koper, die een belangrijke rol spelen bij verschillende lichaamsfuncties, zoals het transporteren van zuurstof naar alle delen van het lichaam, het vormen van rode bloedcellen en het behouden van gezonde spieren en zenuwen.

“Als pure chocolade niet je eerste keuze is, kun je creatief zijn met de manier waarop je het wilt consumeren. Besprenkel het over havermout of fruit. Of maak er een heerlijke donkere warme chocolademelk van met kokosmelk”, zegt Lambert.

Lees ook

Gezonde snacks: deze snacks stillen uw trek en helpen u af te vallen

Je kunt het originele artikel vinden hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *