Wil jij leven zonder suiker?  De 9 beste voedingsmiddelen zonder suiker

Wil jij leven zonder suiker? De 9 beste voedingsmiddelen zonder suiker

  1. Startpagina
  2. adviseur
  3. gezondheid

Hij drukt

Als je kunstmatige suiker schrapt, val je af en verbeter je je bloedwaarden. Het veranderen van je voedingspatroon wordt makkelijker als je alleen de volgende voedingsmiddelen op voorraad hebt.

Suiker – de stof die onze smaakpapillen laat dansen en ons geluksgevoelens geeft. Maar hoe verleidelijk het ook is, overmatige consumptie is uiterst schadelijk voor onze gezondheid. Het is nauw verbonden met obesitas en daaropvolgende ziekten DiabetesCardiovasculaire problemen en zelfs ontwikkeling Kanker ziekten. Hoe is dat Duits Kankeronderzoekscentrum (DKFZ) We weten dat het risico op het ontwikkelen van kanker toeneemt naarmate de BMI-waarde stijgt, en het risico om aan kanker te overlijden ook toeneemt naarmate de BMI-waarde stijgt. om deze reden. com.

Een beter humeur, een normale bloedsuikerspiegel en een langer leven dankzij het vermijden van suiker

Mensen die suiker vermijden profiteren niet alleen van gezondheidsbevorderende effecten, zoals verbeterde bloedlipidenniveaus, een lager risico op auto-immuunziekten of een terugkeer naar normalisatie van de bloedsuikerspiegel – wat tot gevolg heeft dat het leven wordt verlengd. Ook je humeur zou door hormonen moeten verbeteren, aldus arts en ayurvedaspecialist dr. Ulrich Bohoefer legt het uit in een interview.

Vlees is een van de voedingsmiddelen die geen suiker bevatten. ©imago

Mis niets: alles wat met gezondheid te maken heeft, vindt u in de reguliere nieuwsbrief van onze partner 24vita.de.

Het is dus geen wonder dat steeds meer mensen besluiten suiker te vermijden. Lijners vermijden geraffineerde suikerZoals die gevonden worden in zoete moleculen in bakkerij, zoetwaren en eindproducten. Natuurlijke suikers, zoals die voorkomen in fruit en melk, zijn toegestaan.

READ  Een verspreide infectie kan de oorzaak zijn

Vooral de eerste paar dagen kunnen lastig zijn als je suiker probeert te vermijden. Het lichaam raakt vaak erg gewend aan de gebruikelijke suikershock in de vorm van een stuk chocolade of drie bolletjes ijs. Maar hoe langer je kunstmatig geproduceerde suiker vermijdt, hoe makkelijker het wordt – volgens velen die suiker al proberen te vermijden.

Dit zijn voedingsmiddelen die van nature geen kunstmatige suiker bevatten

Om de trek in zoetigheid te overwinnen kan een eenvoudige maar effectieve maatregel effect hebben: Zorg ervoor dat: Laat jezelf niet verhongeren. Om dit te doen, kiest u voedingsmiddelen die van nature suikerarm of zelfs suikervrij zijn. De volgende voedingsmiddelen bevatten weinig of geen suiker:

  • Groenten: Broccoli, spinazie, wortelen – Groenten zijn rijk aan vitamines, mineralen en fytochemicaliën en zijn van nature vrij van kunstmatige suikers.
  • Fruit: Bessen, appels, sinaasappels – Fruit levert ook waardevolle voedingsstoffen. Veel fruitsoorten bevatten echter veel natuurlijke fructose. Je moet er dus met mate van genieten.
  • Peulvruchten: linzen, kikkererwten, bonen – Hoog eiwitgehalte, vullend en uiteraard vrij van geraffineerde suikers.
  • Noten en zaden: Amandelen, walnoten, chiazaden – gezonde vetten, vezels en micronutriënten zonder ongezonde verwerkte suikers.
  • Water en ongezoete thee: les de dorst zonder de calorieën en toegevoegde suikers.
  • Ook vlees en vis bevatten geen suiker zolang er geen zout water in zit.
  • Eieren zijn suikerarme voedingsmiddelen, net als melk en zuivelproducten waaraan geen suiker is toegevoegd.
  • Zorgverzekeraar OK volgens Een gezond, suikervrij dieet omvat ook volle granen en pseudogranen zoals amarant en quinoa.
  • Er moeten ook plantaardige oliën van hoge kwaliteit worden gebruikt OK Volgens dit mag er geen voorraadkast ontbreken als je suikervrij wilt eten.

Dit artikel bevat alleen algemene informatie over het betreffende gezondheidsonderwerp en is daarom niet bedoeld voor zelfdiagnose, behandeling of medicatie. Het vervangt in geen geval een bezoek aan een arts. Het is onze redactie niet toegestaan ​​individuele vragen over medische aandoeningen te beantwoorden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *