Verminder uw risico op diabetes type 2 door dit dieet te volgen – een helende praktijk

Prediabetes: diabetes type 2 met veranderingen in het dieet is niet onvermijdelijk

Intense leefstijlinterventie met veel beweging en a dieet veranderen mensen helpen prediabetesdoor de jaren heen bloedsuikerspiegels verbeteren enzovoort Type 2 diabetes te vertragen of zelfs te vermijden.

Als je de diagnose prediabetes krijgt, ben je op weg om te typendiabeet Het hebben van een ziekte verhoogt uw risico op een hartaanval en andere ernstige gezondheidsproblemen aanzienlijk. Maar zoals voedingsdeskundige Julia Zumpano de laatste tijd bijdrage Van de Cleveland Clinic (VS) kan een gezonde verandering in het dieet het ontstaan ​​van diabetes type 2 vertragen of zelfs voorkomen.

Suikerconsumptie verminderen

Als u prediabetes heeft, betekent dit dat u diabetes heeft Hoge bloedsuikerspiegel Dan zou het moeten zijn, maar nog niet zo hoog als bij diabetes type 2.

Het nemen van bepaalde maatregelen, zoals voldoende bewegen en het veranderen van uw dieet, kan u helpen uw toestand onder controle te krijgen Om de bloedsuikerspiegel te verlagenWat uiteindelijk je prediabetes kan omkeren.

De eerste regel is om van eenvoudige koolhydraten te houden Suiker beperken. Het is belangrijk om te onthouden dat er veel voedingsmiddelen zijn die toegevoegde suikers bevatten. Deze omvatten snoep, snoep, gebak, jam, gelei en meer.

Vrijstelling suikerhoudende dranken Het is voor veel patiënten een van de gemakkelijkste manieren om de bloedsuikerspiegel te verlagen. Dranken zoals limonade, frisdrank, energiedrankjes, vruchtensappen, gezoete thee of gezoete koffiedranken moeten zoveel mogelijk worden vermeden.

Voedingsdeskundige adviseert WaterHet kan ook worden gekruid met fruit en kruiden. Andere opties zijn ongezoete thee (heet of ijskoud) of koffie, zolang deze geen toegevoegde suikers bevat.

Focus op volkorenproducten

Bovendien bevat het weinig calorieën.wit voedselvan de lijst. Denk aan chips, crackers, pretzels, witte rijst, witbrood of traditionele pasta.

READ  Megalodon: een grote rivaliteit tussen witte haaien?

Kies in plaats daarvan volkorenbrood, pasta, bruine rijst en wilde rijst.zegt Zumpan. Ze raadt ook aan pasta gemaakt van bonen, Boon En de lenzenEn de gerstbulgur zwarte tarweFarro, Andesgierst (quinoa), zoete aardappel of yam.

“focussen op Al het eten Met minimaal drie gram vezels per portie”Volgens een diëtist: “Beperk uw inname van koolhydraten tot ongeveer één kopje (of twee sneetjes brood) per maaltijd.”

Voeg gezonde eiwitten toe aan je dieet

“Eiwit vertraagt ​​de snelheid waarmee koolhydraten de bloedbaan binnenkomen, waardoor de bloedsuikerspiegel stabiel blijft.”legt Zumbano uit. consumptie eiwit Bij elke maaltijd kan het je helpen een vol gevoel te krijgen en de drang om te snacken te verminderen.

Gezonde eiwitbronnen zijn onder meer gedroogde bonen en erwten, eieren, vis, yoghurt en mager vlees. noten En zaden, halfvette kaas, kwark of tofu.

Als je binnen bent Hart-en vaatziekte Lijd, bezuinig op rood vlees en blijf bij gevogelte en vis zonder vel.

Zet veel groenten op tafel

Eet veel groenten, vooral niet-zetmeelrijke, zegt Zumpano. “De de basis De groenten en peulvruchten helpen je een vol en voldaan gevoel te krijgen.”

Voedingsmiddelen die kunnen helpen de bloedsuikerspiegel laag te houden, zijn onder meer asperges, bieten, Wortelsbloemkool, BroccoliEn de bloemkoolbleekselderij, komkommer, aubergine, bladgroente, champignons, uienEn paprika, radijs, spruitjes en Pompoen.

Eet fruit met mate

Fruit is een natuurlijke bron van suiker waarvan je met mate kunt genieten. Beperk de portiegrootte tot één kopje of minder per keer.Volgens Zumbano. En kies vaak voor suikerarm fruit zoals BES En Kiwi.

READ  Brieven van Onderwijs en Wetenschap - Verbetering van de arbeidsomstandigheden in de zorg, Duitse Vereniging voor Workflow Management in de gezondheidszorg (DGWMiG) eV, Persbericht

Meng één vrucht door elkaar eiwitbronzoals een handvol noten of zaden, yoghurt, kwark, hardgekookte eieren of een spread van kaas.

Drink niet te veel alcohol

alcoholische dranken Rijk aan koolhydraten En ze mogen alleen met mate worden geconsumeerd, of helemaal niet – in het algemeen en vooral als bij u de diagnose prediabetes is gesteld.

Als je iets bent Hij drinkt Kies droge wijn, licht bier of sterke drank gemengd met caloriearme dranken, zegt Zumpano. Het bevat minder koolhydraten.

Eet niet te laat

Wanneer je eet is bijna net zo belangrijk als wat je eet. “Sla geen maaltijden over, anders krijg je honger en heb je de neiging om later te veel te eten.”Zumpano adviseert.

‘S Avonds laat eten is in verband gebracht met hogere suikerniveaus bij mensen met prediabetes, dus raadt ze aan daar ook mee te stoppen. lunchen Maak er je grootste maaltijd van en eet niets in de drie uur voor het slapengaan.

Als je er een hebt Tussendoortje Je moet het klein en gezond houden, zoals wat worteltjes of lichte plakjes kaas.

Neem over het algemeen gezonde eetgewoonten aan

Een Mediterraans diëet Het is vooral waarschijnlijk dat het helpt om uw bloedsuikerspiegel weer op het goede spoor te krijgen. Er is echter geen specifiek dieet dat prediabetes veilig kan omkeren.

De expert beveelt over het algemeen aan: gezonde eetgewoontes Bepaalde diëten aannemen of proberen. Naast het Mediterrane dieet, kun je misschien ook overwegen om intermitterend vasten of het keto-dieet te volgen.

“Het belangrijkste is dat je je kunt houden aan het dieet dat je hebt gekozen. Het is dus belangrijk om iets te vinden dat voor jou werkt. levensstijlpast bij uw smaak en voorkeuren”zegt Zumpan.

READ  Robotica, pastabruggen, magische wetenschap en doe-het-zelf-experimenten bij MI(N) Tmachwelt, Kaiserslautern University of Applied Sciences, persbericht

Waarom uw dieet belangrijk is bij prediabetes

Het kan moeilijk zijn voor het leven eetgewoontes voor de verandering, maar het kan nuttig zijn om na te denken over alle goede dingen die je op de lange termijn voor je lichaam doet.

een in het tijdschriftHedendaagse klinische proevenEen gepubliceerde studie wees uit dat veranderingen in levensstijl, zoals lichaamsbeweging en een gezond dieet, mogelijk beter werken dan standaardbehandelingen zoals medicatie bij de bestrijding van diabetes type 2.

“a Vroege interventie Bij prediabetes is de sleutel tot succesvolle omkering”Volgens Zumpano, “En daar speelt een gezonde voeding een grote rol in.” (advertentie)

Auteur en broninformatie

Deze tekst voldoet aan de vereisten van gespecialiseerde medische literatuur, medische richtlijnen en huidige onderzoeken en is geverifieerd door medische professionals.

bronnen:

  • Cleveland Clinic: wat te eten als u de diagnose prediabetes heeft (bezocht: 28/08/2022), Cleveland kliniek
  • Jeffrey A Katula et al. De Lifestyle Intervention Study for the Treatment of Diabetes (LIFT Diabetes): opzet en belangrijkste kenmerken van een gerandomiseerde translatiestudie om de beheersing van risicofactoren voor hart- en vaatziekten te verbeteren; In: Contemporary Clinical Trials, (gepubliceerd: 12-07-2016), Hedendaagse klinische proeven

belangrijke notitie:
Dit artikel bevat alleen algemeen advies en mag niet worden gebruikt voor zelfdiagnose of behandeling. Het kan een bezoek aan de dokter niet vervangen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *