Tien voedingsmiddelen die je psychologie versterken

Tien voedingsmiddelen die je psychologie versterken

  1. 24vita
  2. geest

Sommige voedingsmiddelen kunnen een positief effect hebben op de hersenstofwisseling. Het is bijzonder geschikt voor patiënten die aan een depressie lijden, om hun psychologische toestand te ondersteunen.

Met het juiste dieet kunt u niet alleen uw risico op ziekten zoals kanker of een beroerte verminderen en het natuurlijke verouderingsproces tegengaan: sommige voedingsmiddelen hebben ook een positief effect op uw geestelijke gezondheid en verminderen uw risico op depressie. Een gezond, uitgebalanceerd dieet is geen remedie voor psychisch lijden. Goede eetgewoonten kunnen echter het succes van medicamenteuze behandelingen met antidepressiva en psychotherapie voor de getroffenen ondersteunen. Daarom moeten de volgende voedingsmiddelen regelmatig aanwezig zijn in het menu van patiënten die aan een depressie lijden.

Voeding om depressie te behandelen: tien voedingsmiddelen die de ziel kunnen versterken

In tegenstelling tot mannen hebben vrouwen twee tot drie keer zoveel kans om in de loop van hun leven een depressie te ontwikkelen. © Julia Combs/Imago
  1. Een gezond dieet dat ontstekingsremmende voedingsmiddelen, veel voedingsstoffen en goede vetten bevat, is van cruciaal belang om het hersenmetabolisme positief te beïnvloeden en de balans van boodschapperstoffen zoals noradrenaline, dopamine en serotonine te bevorderen. appels Het bevat essentiële elementen voor de productie van noradrenaline en draagt ​​zo bij aan de geestelijke gezondheid.
  2. ananas Het kan helpen in stressvolle situaties door de productie van noradrenaline te verbeteren en zo de psyche te ondersteunen.
  3. HaverHet bevat weinig gluten en is rijk aan voedingsstoffen. Het levert de bouwstenen voor de productie van noradrenaline, wat nuttig kan zijn bij het verlichten van depressies.
  4. banaan Het verbetert niet alleen de productie van noradrenaline, maar ook van dopamine – de ‘boodschapper van geluk’. De consumptie ervan kan het tekort aan dit hormoon behandelen en zo depressie veroorzaken.
  5. rode peper Dankzij het vitamine C-gehalte kan het niet alleen het immuunsysteem versterken, maar ook de dopamineproductie stimuleren en zo depressies ondersteunen.
  6. wortelNet als bananen en paprika's kan het de dopamineproductie stimuleren en ook het immuunsysteem versterken.
  7. avocado Ze zijn niet alleen heerlijk, ze kunnen ook de dopamineproductie ondersteunen en zo depressies voorkomen.
  8. amandelen Het kan het serotonineniveau verhogen. Serotonine is een van de zenderstoffen die de stemming en gevoelens van stress reguleert.
  9. Donkere chocolade Met een cacaogehalte van ruim 80 procent heeft het een positief effect op het serotoninegehalte, heeft het positieve effecten op het hart- en vaatstelsel en is het ook geschikt voor mensen die willen afvallen.
  10. afb Ze behoren ook tot de voedingsmiddelen die het serotonineniveau kunnen verhogen en zo de stemming kunnen verbeteren.
READ  Welke vitamine ontbreekt bij spierpijn?

Meer spannende gezondheidsonderwerpen vindt u in onze gratis nieuwsbrief, waarvoor u zich hier kunt aanmelden.

Ben je depressief? Met telefonische pastorale zorg kunt u 24 uur per dag – elke dag van het jaar – hulp krijgen: bel 0800 1110111 of 0800 1110222. Het gesprek is gratis. Uw telefoonnummer wordt niet meegestuurd en u hoeft uw naam niet op te geven. Het gesprek gaat door zolang als nodig is.

Dit artikel bevat alleen algemene informatie over het betreffende gezondheidsonderwerp en is daarom niet bedoeld voor zelfdiagnose, behandeling of medicatie. Het vervangt in geen geval een bezoek aan een arts. Het is onze redactie niet toegestaan ​​individuele vragen over medische aandoeningen te beantwoorden.

De redacteur schreef dit artikel en gebruikte vervolgens een AI-taalmodel om naar eigen inzicht te verbeteren. Alle informatie is zorgvuldig gecontroleerd. Lees hier meer over onze AI-principes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *