Recensies zijn in aantocht [Gerücht]

Recensies zijn in aantocht [Gerücht]

van Oliver Jager
De kwestie van het gaming-tabloidverbod op beoordelingen van het felbegeerde open-wereldavontuur Hogwarts Legacy is uitgelekt op Twitter. Revisies zullen aanstaande maandag worden vrijgegeven, wat volkomen logisch is gezien het feit dat vroege toegang voor Hogwarts Legacy Deluxe Edition-bezitters een dag later begint.

Het wachten op Hogwarts Legacy, de Steam-verlanglijstleider van Avalanche Software en Portkey Games, komt tot een einde kort nadat de ontwikkelaars oorspronkelijk van plan waren om de game vorig jaar uit te brengen, maar deze hebben uitgesteld tot 10 februari 2023. Zoals gebruikelijk eerder een grote release, critici van de gespecialiseerde pers mogen een kijkje nemen op Hogwarts in de late negentiende eeuw voordat de spelers aan de beurt waren.

Reacties zullen waarschijnlijk al volgende week worden geplaatst

Daar is nu een datum voor, die is nog niet bevestigd, maar het ziet er redelijk realistisch uit. Het Twitter-account van PlayStation Size, dat meestal de downloadgroottes van games lekt, is de schuldige. Hij schreef op Twitter dat de recensies voor Hogwarts Legacy zijn

Aanbevolen redactionele inhoudHier vindt u externe inhoud van [PLATTFORM]. Om uw persoonlijke gegevens te beschermen, worden externe integraties alleen weergegeven als u bevestigt door op “Alle externe inhoud laden” te klikken:Ik stem ermee in dat externe inhoud aan mij wordt getoond. Zo worden persoonlijke gegevens overgedragen aan platforms van derden. Lees meer over ons privacybeleid.

Dit is vier dagen voor de fysieke release van het magische avontuur in de open wereld voor pc, Playstation 5 en Xbox Series X/S en één dag voor vervroegde toegang voor bezitters van Hogwarts Legacy Deluxe Edition. Op basis van deze releasedata moeten de geruchten min of meer bevestigd worden.

READ  De remaster van The Last of Us Part II werd aangekondigd op 19 januari 2024

Overeenkomst: Hogwarts Legacy en Dead Space domineren de Steam-hitlijsten

De afgelopen dagen is er ook wat nieuwe informatie over Hogwarts Legacy. Zo is bekend dat niet Harry Potter uit de succesvolle reeks romans en films in het spel zal verschijnen, maar een tovenaar met dezelfde naam, zoals verwoord in de theorie. De ontwikkelaars legden ook uit dat er meer dan 100 zijmissies moeten worden voltooid in Hogwarts Legacy, terwijl het hoofdverhaal ongeveer 35 uur aan gameplay in beslag zal nemen. Gamers die op oudere consoles of Nintendo Switch willen spelen, zullen echter nog even moeten wachten. Want voor Playstation 4 en Xbox One wordt Hogwarts Legacy pas op 4 april uitgebracht en voor Nintendo Switch duurt het tot 25 juli.

Bron: PlaystationSize via Twitter