Diabetes: de ontbijttijd is van invloed op het risico – wanneer u uw eerste maaltijd eet

  • VanJulian Gottman

    Dichtbij

Niet alleen de keuze van het voedsel, maar ook de tijd dat u het eet, kan diabetes bevorderen. Volgens de onderzoekers speelt vooral het ontbijt een sleutelrol.

Ontbijten jullie altijd voor 8.30 uur ‘s ochtends? Dit zou de ontwikkeling van diabetes aanzienlijk kunnen voorkomen, blijkt uit een studie uitgevoerd door onderzoekers van de Northwestern University in Chicago. Mensen die voor 8.30 uur beginnen met eten, hebben een lagere bloedsuikerspiegel en minder insulineresistentie, wat het risico op het ontwikkelen van diabetes type 2 kan verminderen.Volgens de studie gepresenteerd op de ENDO 2021 Annual Meeting of the Endocrine Society, de internationale medische organisatie op het gebied van endocrinologie en metabolisme.

“We kwamen erachter dat mensen dat wel doen Ik begon vroeg op de dag te etenZe hadden lagere bloedsuikerspiegels en minder insulineresistentie, of ze nu hun voedselinname beperkten tot minder dan tien uur per dag of hun dieet in meer dan 13 uur per dag verdeelden, zei hoofdonderzoeker Myriam Ali, MD van Northwestern University in Chicago. ”

Diabetespreventie – met langere pauzes tussen maaltijden en vroeg ontbijt

Insulineresistentie treedt op als het lichaam niet zo goed reageert op de insuline die door de alvleesklier wordt geproduceerd en glucose minder goed in de cellen kan doordringen. Endocrine Society persbericht​ Insulineresistentie en een hoge bloedsuikerspiegel kunnen de stofwisseling en dat negatief beïnvloeden Een verhoogd risico op het ontwikkelen van diabetes type 2.

Wanneer u ontbijt, heeft dit invloed op uw risico op het ontwikkelen van diabetes, volgens de resultaten van een onderzoek dat is uitgevoerd door Amerikaanse onderzoekers

© Frédéric Cirou / imago-images

“Met de toename van stofwisselingsstoornissen zoals diabetes, wilden we ons begrip van voedingsstrategieën uitbreiden om dit groeiende probleem aan te pakken”, zei Ali, onderzoeker bij de Endocrine Society. Eerdere studies lieten zien Een beperkte tijd om te eten, waarin de voedselopname gedurende een korte tijd gedurende de dag wordt geconcentreerd, verbetert de metabolische gezondheid​ Ali en haar team wilden weten of vroeg op de dag eten hun metabolisme beïnvloedde.

READ  19 - Hoe werkt het antilichaammedicijn en wanneer is het nuttig?

Men kan zeggen dat etenstijd een grotere invloed heeft op het risico op diabetes dan etenstijd

De onderzoekers analyseerden gegevens van 10.575 volwassenen die deelnamen aan de National Health and Nutrition Examination Survey. Ze verdeelden de deelnemers in drie groepen, afhankelijk van de totale tijd dat ze het voedsel consumeerden: minder dan tien uur, tien tot 13 uur en meer dan 13 uur per dag. Vervolgens vormden ze zes subgroepen op basis van de starttijd van de maaltijdduur (voor of na 8.30 uur). De insulineresistentie was hoger bij kortere eetperiodes, maar lager in alle groepen die voor 8.30 uur begonnen te eten. ​Deze resultaten geven aan dat timing nauwer verband houdt met metabole metingen dan met duurZei Ali.

Enquête over het onderwerp diabetes

Lees verder: Deze voedingsmiddelen zijn het perfecte ingrediënt voor het ontbijt, hoewel ze erg taai kunnen zijn voor de maag.

Waarom houden we ons op oudere leeftijd in en wat kunnen we doen?

Waarom houden we ons op oudere leeftijd in en wat kunnen we doen?

Titel lijst afbeelding: © Frédéric Cirou via www.imago-images.de

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *