Bescherm dagelijks twee eetlepels olijfolie

  1. 24 feta
  2. Gezondheid

schepsel:

tot: Natalie Hall met een lul

Olijfolie is erg gezond vanwege de fytochemicaliën. Het is bewezen dat plantaardige vetten beschermen tegen beroertes – twee eetlepels zijn voldoende.

Of het nu voor een salade is of voor een heerlijke dip met brood – olijfolie is niet alleen populair, maar het is ook goed voor je gezondheid. Dus je moet Olijfolie voldoet aan vier criteria. Het zijn de secundaire plantenstoffen hydroxytyrosol en tyrosol die het bijzonder maken, omdat ze een ontstekingsremmende werking hebben. Dankzij de enkelvoudig onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetzuren kan olijfolie vrije radicalen en zogenaamde gifstoffen in het lichaam verwijderen. Het handhaaft ook de elasticiteit van bloedvaten, voorkomt atherosclerose en beschermt zo tegen beroertes. Voeg gewoon vaker olijfolie toe aan je dieet, het is het waard. Het is bewezen dat het mediterrane dieet met olijfolie beroertes en hartaanvallen voorkomtStudies laten zien.

Beroertes voorkomen: consumeer dagelijks twee eetlepels olijfolie

Als je ongeveer 15 gram ongekookte olijfolie per dag consumeert, kun je een beroerte effectief voorkomen. (Iconische afbeelding) © Bassi / Imago

Lijden aan een beroerte is tragisch – vooral omdat het in veel gevallen kan worden vermeden. Hoeveel kunt u doen: Risicofactoren voor een beroerte verminderen en Eet gezond voedsel dat atherosclerose voorkomt. Olijfolie is een van de gezondste voedingsmiddelen. Olijfolie bestaat grotendeels uit enkelvoudig onverzadigde vetzuren, vooral oliezuur. Dit omega-9 vetzuur heeft een positief effect op het cholesterolgehalte en de gezondheid van het hart omgevingstest Onder verwijzing naar gekwalificeerd ecoloog Dagmar von Cramm. “Omdat het het LDL-cholesterol kan verlagen – het bloedvet dat de bloedvaten kan verstoppen”, vervolgt de voedingsdeskundige.

Het risico op een beroerte verminderen: het oliezuur in olijfolie doet de truc

herseninfarct En de Hartaanval Het kan het gevolg zijn van “verkalking” van de slagaders en atherosclerose. Dagmar von Cramm stelt dat “het oliezuur in olijfolie het risico hierop kan verkleinen.” omgevingstest. De Duitse Diëtetische Vereniging (DGE) Het wordt aanbevolen om ongeveer 15 gram olijfolie per dag te eten. Ter indicatie: 1 eetlepel olie staat gelijk aan ongeveer tien gram.

READ  De staat van de Duitse bossen is nog steeds zorgwekkend

Mis niets: alles wat met gezondheid te maken heeft, vindt u in de reguliere nieuwsbrief van 24vita.de.

Voorkom beroertes en hartaanvallen: het is bewezen dat het mediterrane dieet met olijfolie het lichaam beschermt

De effecten van olijfolie zijn uitgebreid bestudeerd en studies bewezen. als ad Dirk Westermann, cardioloog in het Universitair Ziekenhuis Freiburg, legt de aanzienlijke impact van het mediterrane systeem op olijfolie uit: “We weten bijvoorbeeld dat olijfolie de vaatfunctie verbetert. Dit beschermt duidelijk tegen hartziekten in de toekomst. Wij andere criteria kennen, zoals: bloeddrukHierdoor ontwikkelen zowel vetwaarden als BMI en gewicht zich enigszins gunstig. Bovendien is het duidelijk ontstekingsremmend, dat wil zeggen ontstekingsremmend olijfolie mogelijkheden. En alles bij elkaar zorgen al deze potentieel individueel kleine bouwstenen samen voor een relatief zichtbaar effect. Zo legde hij uit dat olijfolie een duidelijk beschermend effect heeft. sudowestranfunk cardioloog.

Dit artikel bevat alleen algemene informatie over het betreffende gezondheidsonderwerp en is daarom niet bedoeld voor zelfdiagnose, behandeling of medicatie. Het vervangt op geen enkele manier een bezoek aan de dokter. Helaas mogen onze redacteuren geen individuele vragen over klinische beelden beantwoorden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *