6 tips om calorieën te verminderen

2. Goed kauwen

De spijsvertering begint in de mond wanneer we op ons voedsel kauwen. Tijdens het proces komen enzymen vrij via speeksel, waardoor koolhydraten en vetten worden afgebroken. Als je de tijd neemt met je eten en goed kauwt, zul je meestal minder eten. Want na ongeveer 15 minuten begin je een vol gevoel te krijgen. Bovendien heeft grondig kauwen tot doel bepaalde hormonen in de darmen vrij te maken die fungeren als natuurlijke eetlustremmers.

3. Zorg voor voldoende slaap

Kent u dit fenomeen ook? Na een te korte nacht, heb je de volgende dag meer zin om te eten? Onderzoekers hebben ontdekt dat een gebrek aan slaap het beloningssysteem van de hersenen activeert, wat leidt tot hunkeren naar zoet of vet voedsel. Om deze reden kan een gebrek aan slaap het succes van gewichtsverlies permanent verminderen. De hoeveelheid slaap die je nodig hebt, is individueel. De meeste mensen passeren zeven tot acht uur.

4. Eet zonder afleiding

Eet je graag voor de tv, computer of mobiele telefoon in je hand? Je bent niet alleen – Veel mensen zoeken afleiding, entertainment of afleiding tijdens het eten. Het risico bestaat echter dat het gevoel van volheid minder opvalt – of helemaal niet wordt waargenomen. Hierdoor eet je vaak meer dan je eigenlijke honger hebt en verbruik je onnodig veel calorieën. Daarom raden wij aan: Geniet van je eten met al je zintuigen, zonder tegelijkertijd de tv aan te zetten.

5. Gezonde tussendoortjes

Om een ​​verhoogde honger of trek te stillen, grijpen we graag naar snoepjes zoals chocolade en beren. Maar constant snacken is een echte dikmaker, vooral als je je wendt tot calorierijk voedsel. Gezonde en lekkere alternatieven zijn bijvoorbeeld een handje noten, fruit- of groentesticks met kruidenkwark.

READ  Zwavelinslaggetuigen - wissenschaft.de

6. Houd een voedingsdagboek bij

Hier is een reep chocola, ’s middags een stuk cake en pizza bij het avondeten – we verliezen snel uit het oog wat we de hele dag hebben gegeten. Om de ene of de andere calorievallen bloot te leggen, is het handig om een ​​voedingsdagboek te schrijven. Schrijf gewoon op wat je elke dag eet. Dankzij het dagboek krijg je een heel goed overzicht van je eetgewoonten en kun je makkelijker gezonde maatregelen nemen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *