4 tussendoortjes onder de 100 calorieën

Hoe gezond is snacken? Dit is wat de wetenschap zegt

Hoe gezond of ongezond een tussendoortje is, hangt altijd af van het soort en de hoeveelheid die je eet. Hoewel noten over het algemeen een gezond tussendoortje zijn, kunnen te veel kleine energiebommen al snel voor problemen zorgen. Maar hoeveel is teveel en wat zijn vooral gezonde tussendoortjes? Wetenschappers hebben in het verleden al uitgebreid onderzoek gedaan naar dergelijke vragen.

Ook interessantVetmestende snacks voorkomen dat je afvalt >>

in 2016 studie Onderzoekers hebben bijvoorbeeld ontdekt dat ongeveer een derde van de calorieën die we elke dag consumeren, afkomstig is van tussendoortjes buiten vaste maaltijden. Omdat dergelijke snacks meestal veel calorieën en weinig voedingsstoffen bevatten, zouden dergelijke ongezonde snacks in hoge mate bijdragen aan het risico op obesitas. Volgens de studie kan het eten van gezonde snacks met veel eiwitten en vezels het gevoel van volheid echter verbeteren en de eetlust helpen beheersen. Dit zou het risico op obesitas verminderen.

Een 2015 meta-studieWaarin onderzoekers de resultaten van 15 individuele onderzoeken naar eetfrequentie en gewichtsbeheersingsfrequentie onderzochten, en concludeerden dat het verhogen van de frequentie van eten door middel van regelmatige snacks van voedingsrijke voedingsmiddelen positieve effecten zou hebben op de vetverbranding en het lichaamsvetpercentage. Iedereen die regelmatig gezonde tussendoortjes eet, kan klantopvolging realiseren.

Met alle positieve effecten die snacks kunnen hebben op onze gezondheid, mogen we niet vergeten dat de onderzoeksresultaten op dit gebied zeer gemengd zijn. Er zijn ook onderzoeken die geen verband hebben gevonden tussen het eten van gezonde tussendoortjes en afvallen of lichaamsvetpercentage.

READ  Eerste close-up van een prion - Close-up elektronenmicroscopie onthult de exacte structuur van een dodelijk eiwit

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *